Köp- och leveransvillkor
Hos blomus-sverige.se (Happynest - JSA Sweden AB, org:nr 556562-8038) handlar du Europas ledande varumärken inom heminredning och design. Vårt mål är att våra kunder upplever professionell och hög service. Vi strävar efter att det ska vara enkelt, tryggt och smart att handla från blomus-sverige. Våra köp- och leveransvillkor gäller beställningar från vår webshop www.blomus-sverige.se, där kunden är bosatt i Sverige. Vi levererar inom Sverige. För beställning utomlands vänligen kontakta vår kundtjänst.


Som kund hos blomus-sverige har du rätt att begära information om dina registrerade personuppgifter. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas. Dina personuppgifter sparas på ett säkert sätt hos oss för att vi ska kunna ge dig bra service vid återkommande köp och för att du ska få del av våra specialerbjudanden och nyhetsbrev.
Vid frågor kontakta oss på kundtjanst@happynest.se. Vår målsättning är att ge dig svar på dina frågor inom 24 timmar.


Priser och betalning
Priser som anges vid köptillfället är det pris som gäller. Varje vara anges med pris inklusive moms (25%). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och betalning. Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalsätt. Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende på valt fraktsätt. Vi reserverar oss för eventuellt skriftfel. Företag, kommuner och myndigheter visas priserna exklusive moms.

Försäljning till minderåriga
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

 

Fraktkostnad
Fraktfritt gäller vid order av details över 500 kr annars debiterar vi en frakt på 59 kr (Gäller ej möbler och skrymmande produkter). För möbler och skrymmande produkter debiteras en fraktkostnad på
600:-. Alla fraktpriser är inklusive moms.

 

Leveranser
Leveranser från oss sker normalt inom 1-4 arbetsdagar förutsatt att varan finns i vårt lager. Varor från vårt centrallager levereras normalt inom 10-14 arbetsdagar. Kan vi inte skicka din vara inom utsatt tid återkommer vi till dig per e-post eller telefon. Du får då ett beräknat leveransdatum, och har också full rätt att häva köpet utan kostnad. Önskar du få ett sändningsnummer på din sändning är du välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon.
För leveranser utanför Sverige, kontakta oss för mer information.

 

Leveranssätt
Privatperson
Leveranser sker med DHL Service Point, du får ett SMS, eller så ringer transportören och aviserar. Därefter löser du ut paketet på respektive utlämningsställe/terminal.

 

Möbler och skrymmande
Möbler levereras på pall alternativt halvpall via DHL. Du blir kontaktad av DHL dagen innan leverans och blir upplyst om tidpunkt för leverans.

 

Företag
Till företag skickar vi varorna med DHL Paket, DHL kör ut och levererar varorna direkt till leveransadressen.

 

SMS avisering för snabbare leverans
Om du anger ditt mobilnummer vid beställningen får du ett SMS som talar om när du kan hämta ditt paket. På så sätt kan du snabbare hämta din leverans.

 

Outlösta försändelser
Det är upp till dig som kund att lämna en giltig och korrekt leveransadress. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 499 kr, oavsett köpsumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

 

Betalningsvillkor
Klarna Checkout
Faktura, delbetalning, kortbetalning samt bank.
Klarnas fullständiga villkor hittar du här: Länk till villkor

 

Ångerrätt
Du har alltid full returrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor, även om förpackningen har öppnats, men det förutsätter att varan inte har använts (enligt konsumentköplagen) En kopia på fakturan/kvittot skall bifogas och varan skall levereras väl förpackad så att originalförpackningen och varan ej skadas. Så snart vi mottagit dina returnerade varor återbetalar vi inom 20 dagar tillbaka dina pengar till det konto du angivet. Hör av dig till oss om du har några frågor.

 

Retur av varor du ångrat köp av ska skickas till:

 

Happynest - JSA SWEDEN AB
Salamandervägen 16
702 36 Örebro

 

Medskickat i din retur måste finnas ditt namn, adress samt information om hur vi kan betala tillbaka dina pengar.

 

Observera att vi inte accepterar postförskott vid returer, de kommer inte att lösas ut, du får tillbaka varorna och din retur accepteras inte. Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

 

Reklamationer
Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss, därefter ersätter vi dig med en likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Vi står självfallet för returfrakten i samband med detta. Vid reklamation kontakta oss via e-post: kundtjanst@jsagenturer.se och ange reklamation i ämnesraden på mailet så hjälper vi dig att skicka tillbaka varan på bästa sätt.

 

Konsumentköplagen/ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

 

Garanti
Garantitiden är 1 år om inte annat anges. Garantin gäller inte vid följande:
Olycka/oaktsamhet efter det du har fått varan
Vanvård
Onormal användning av varan
Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar

 

Transportskada
Kontrollera alltid din leverans vid mottagandet. Skulle något vara fraktskadat, anmäl detta omgående till DHL Servicepoint/ DHL företagspaket. Du får då ett reklamationsnummer av DHL Service Point/ transportören som du sedan e-postar till oss. Märk mailet: transportskada.